Itsenäiselle taiteilijalle kuulostava hyvä ei ole harvinaisuus, joka on vain hyvin rahoitettujen taiteilijoiden saatavilla – se on välttämätöntä. Musiikkimyynti saattaa olla halunnut, mutta se ei tarkoita sitä, että tallennettu musiikki menee pian pois. Kaukana siitä. Lisää musiikkia kulutetaan useammilla laitteilla enemmän kuuntelijoita kuin koskaan ennen historiaa! Taiteilijat tekevät musiikkia Internetin ja satelliittiradion kautta, online-musiikin suoratoistopalvelut, kuten Pandora, Spotify, Rdio, Deezer ja YouTube, jotka myyvät suoraan faneille, kuten CD Baby, Bandcamp ja ReverbNation, ja silti painaa Myynnin kautta ”perinteiset” online-jälleenmyyjät, kuten iTunes ja Amazon MP3. Katsotaanpa kohta, ei ole mitään tekosyytä esittäjälle, jotta he voivat levittää sub-par-äänitteitä.

Monille audio-insinöörit ovat edelleen salaperäisiä. Muille, he ovat ääniä ”manipuloimattomia ääniä, mikä luo väärennettyjä, automaattivaihtelevia droneja hirvittävistä taiteilijoista. Tämä on kuitenkin kaukana totuudesta. Jokainen ennätys, ei lajia, koskettaa äänitysinsinööri, sekoitus insinööri ja masterointi insinööri. Tallennusinsinööri käyttää monia mikrofoneja ja tekniikkaa tarkkailemalla ja tallentamalla artistin suorituskykyä, kun se esiintyy tallennustilassa. Sekoitus insinööri ottaa kaikki erilliset musiikkikappaleet ja käsittelee musiikin kuulostamaan vakuuttavalta ja välittää kappaleen tunteet. Hän asettaa sopivat tasot, panorointi, EQ, pakkaus ja lisää erikoistehosteita mahdollisuuksien mukaan täydentämään muusikon visioa. Lopuksi masterointiinsinööri käyttää erikoistyökaluja ja korkeasti koulutettuja korvia akustisessa äänihuoneessa hienosäätää ja valmistaa musiikkia lopulliseen julkaisuun ja varmistaa, että musiikki käännetään erilaisiin kaiuttimiin. ”Vaikka monet äänitekniikat voisivat parantaa lopputuotetta, insinöörit eivät ole taikureita eivätkä voi korvata huonoa suorituskykyä tai kauheaa tallennusta”, sanoo Scott of Virtual Mix Engineer.

Nauhoituksia käytetään useammin taiteilijoiden mainosalukseksi. Todellinen raha näinä päivinä on live-esityksissä, julkaisuissa, elokuvissa ja tv-sijoittelussa sekä kauppatavaroissa. Kun kuuntelija liitetään artistin musiikkiin, he kuuntelevat kirjaa, tweet ja jakavat musiikin ystäviensä kanssa. Fanit haluavat tukea taiteilijan ja ostaa lippuja esityksissään, ostaa t-paitoja ja seurata ja olla vuorovaikutuksessa taiteilijan kanssa sosiaalisen median kautta. Kun taiteilija kasvaa suosioaan, musiikki voidaan valita synkronoinnin sijoitteluihin elokuvissa ja televisiossa, mikä ei ainoastaan ​​anna suurta näkyvyyttä, vaan se kannattaa myös hyvin. Jotta se tähän vaiheeseen kuitenkin kaikki alkaa suurella kappaleella ja vakuuttavalla äänityksellä.

Tee-itse-tallennuksen nousu on johtanut siihen, että muusikot vapauttaa musiikkia kuin koskaan ennen. Tehokkaalla tietokoneella, tietyillä mikrofoneilla, digitaalisella äänitystyöasemalla ja vähän tietoa kuka tahansa voi luoda ja jakaa musiikkia. Yksi alue, jossa monet taiteilijat ovat lyhyet, ei tunnista niiden heikkouksia sekoittumisessa. Kokenut insinööri on varustettu oikeilla laitteilla, mutta tärkeintä on, että tietämys tallentamisesta saa täyden potentiaalin. Vaikka taiteilija voi olla vaikeaa, anna mennä ja luottaa insinööriisi, vie tuotosi seuraavalle tasolle ja auttaa sinua erottamaan massasta. Kuuntelijat houkuttelevat välittömästi hyvin kirjoitettuun ja soitettuun kappaleeseen, joka kuulostaa hitulta.

Vietä hyvä aika esituotannossa varmistaen, että laulusi ja järjestelysi ovat mahdollisimman vahvoja. Sitten ja vasta sitten, mene parhaaseen studiossa, jolla on varaa laskea kappaleesi. Liitä paikalliseen tai verkossa olevaan sekoitusinsinööriin budjetillasi, jonka työ ja persoonallisuus pidät, ja lisää sekoitus, kunnes olet tyytyväinen. Lopuksi lähetä kappaleet päällikön insinööriin lopulliselle kiillotukselle. Kun tietueesi on saatu päätökseen, voit saada musiikin useisiin sivustoihin ja kuuntelijoiden ja fanien korviin.